 |
 |
Nowe modele zbudowane przez nas oraz naszych kolegów
LUNAK Bartłomieja Siudka.
Model ma 4m rozpiętości, waży 8 kg. Wyposażony jest silnik elektryczny AXI 4130/20
z regulatorem Jeti advance Opti 77. Zasilanie 8 cel Li-pol 3200 mAh.
S1-SWIFT Jacka Barańskiego.
Nowy model to S1-SWIFT zaprojektowany i wykonany przez Jacka Barańskiego.
Skala 1/5 rozpiętość 2,6 metra ,długość 1,4 metra waga 2,4 kg.
Model wykonany z przeznaczeniem do lotów na zboczu.
Pierwsze loty odbył jednak na terenie płaskim z wyciągarki, bo w Krakowie
ostatnio są problemy z wiatrem o odpowiednim kierunku.
Loty wypadły bardzo pomyślnie ,model lata bardzo poprawnie zarówno
z małą jak i z dużą prędkością jest sterowny i poprawnie wykonuje podstawowe
figury akrobacji.
Ponieważ nadspodziewanie dobrze nawiązuje kontakt z termiką rozszerza się
jego przeznaczenie.
Kadłub laminatowy płaty i usterzenie styropianowe kryte fornirem.
Malowanie na razie prototypowe
Po pomyślnych testach docelowo będzie wykonany jako model cało laminatowy.
J. B.
EXTRA-300 lata extra!.
W dniu 28-08-2005 r. spełniło sie kolejne marzenie naszego kolegi Marka Ziółkowskiego.
Mozna powiedzieć, że dopiął swego. Od dłuższego czasu chodzil za nim właśnie taki model.
Jako fan akrobacji lotniczej nie mógł dokonac innego wyboru tylko Extra i to jeszcze nie taka malutka,
ale w skali 1:3. Model jest imponujący napędzany 2 cylindrowym silnikiem 3W o pojemności 150 ccm
i mocy 16 KM z dwułopatowym śmigłem węglowym. Rozpiętośc 3m waga 18 kg.
Ster wysokości napędzany jest 4 serwami Futaba o ciagu 7,5 kg.
Lotki równiez 4 serwami Futaba o ciagu 7,5 kg. Ster kierunku serwem Futaba o ciagu 15 kg.
W modelu umieszczony jest moduł Ecotec do którego podłączone są wszystkie serwa
odbiornik Futaba R 149 DP i podwójne zasilanie składajace się z 2 pakietów po 5 akumulatorków NiMh.
Zestaw do budowy został zakupiony w firmie pana Szustka z Trenczyna.
Model lata rewelacyjnie. Wielki nadmiar mocy powoduje, że model jest w stanie wykonać
ewolucje, których nie wykona żaden prawdziwy samolot. Markowi życzymy samych udanych
lądowań i osiągniecia poziomu pilotażu pilotów latajacych w Las Vegas .
Model szybowca Jaskółka.
Z pewnym opoźnieniem informujemy, że lata juz Jaskółka. Model został zbudowany przez Jana Sejuda
w rekordowo krótkim czasie 2,5 miesiaca. Jaskólka ma rozpietośc 4m i waży ok 5,5 kg.
Lata wspaniale. Oblot został wykonany w dniach 14-15.08.2005.
Model jest konstrukcji laminatowej. Cóż wiecej dodać jak to się mówi 'koń jaki jest każdy widzi'
Gratulujemy koledze Janowi kolejnej udanej konstrukcji i czekamy na następną.
Wilga oblatana.
Zdjęcia z oblotu w galerii modelarstwo.
FOKA na plaży.
Właśnie dotarły do nas zdjęcia od kolegów z Gdańska. Jest to kolejny model Foki rodem z Nowego Sącza skonstruowany i zbudowany
przez Jana Sejuda i Edwarda Kantora. Właścicielem modelu jest
Bartek Siudek z Gdańska, od kilku lat odwiedzający okolice Nowego Sącza. Tym razem Foka trafiła do swojego
żywiołu czyli nad morze i czuje sie tam bardzo dobrze chociaż górki raczej trochę mizerne. Ale jak widać mimo tego można latać wysoko.
Czekamy na dalsze relacje z lotów Foką na morskiej bryzie.
Nowy model samolotu Gawron zbudowany przez Romana Białoskórskiego z
Krakowa. Podobno ma holować szybowce. Czekamy na informacje jak Gawron spisze sie w roli holówki.
Jak widac model lata. Gratulujemy Ci Romku, że dopiąłeś swego. Model wyglada imponująco.
Zapraszamy do Tęgoborzy na zawody Gigantów.
Nowy model szybowca ORLIK-I Mamy zaszczyt zaprezentować nowy model zbudowany przez Zbigniewa Pekse
znanego jako Biniu. Jest to model szybowca ORLIK-I, który przetrwał zawieruchę wojenną
przechowany w ukryciu koło Bielska. Był to jeden z pierwszych egzemplarzy Orlika I.
Został ponownie zarejestrowany 16.VII.1946r. Otrzymując znaki SP-268 i imię Warszawianin.
Był używany przez Instytut Szybownictwa w Bielsku. We wrześniu 1946 r. W dniu 21.X.1946 r.
Adam Zientek rozsypał ten szybowiec w powietrzu wskutek nadmiernego rozpędzenia w chmurze rotorowej
podczas wykonywania lotu falowego. Ten typ szybowca od 1937 r był również użytkowany
na Jodłowcu. Zbyszek czekamy na relację z lotów. Jak widać nie masz sobie równych w budowaniu
Orlików.
Odpowiedż Zbyszka:
Witam
Nie moge wiele powiedzieć o właściwościach lotnych ponieważ model odbył
dopiero trzy loty. Nie mniej jednak jest bardzo przyjemny w pilotarzu, lata
wolniej to chyba wynik bardziej pękatego kadłuba, waży 7,8kg czyli prawie 2
kilogramy mniej niz dwójka przy tej samej rozpiętości skrzydeł. Z
konstrukcji płata zmieniony jest profil u nasady skrzydła do jego
przełamania o 2% gubszy. Jest krótsza lotka nie od załamania ale od
trzeciego żebra. No wydaje mi sie że płaty są bardziej doskonałe. Z jednego
pręta jaki miałem w dwójce zmieniłem na dwa ale węglowe, uzyskałem o pół
kilograma mniej wagi. Model w całości jest drewniany, kryty jak na oltaimera
przystało prześwitujacą folią, co daje niesamowity efekt w czasie lotu.
W tej chwili zaczynam budowę o nazwie ,,projekt 7,5m nie musisz zgadywać
co to za model bo to oczywiście będzie Orlik dwójka czyli skala 1:2 :) Nie
sądzę żebym go skończył do kwietnia ale będzie napewno w lipcu na Żarze,
tym razem w polskim malowaniu.
serdecznie pozdrawiam
Biniu
|
 |
|
 |